Dode Zee - Reisverslag uit Massada, Israel van Erik Bruin - WaarBenJij.nu Dode Zee - Reisverslag uit Massada, Israel van Erik Bruin - WaarBenJij.nu

Dode Zee

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 Juli 2014 | Israel, Massada

Waar was ik ook al weer gebleven? Owja, voetbal, nou dat is nu helemaal over, maar omdat mijn stage nog steeds vrij relax is, heb ik weer tijd genoeg om de tour te volgen. En om tripjes te maken natuurlijk!
Afgelopen weekend naar Massada en Ein Gedi aan de Dode Zee. Massada is een oude ruïnestad op een heuvel met alleen een lange steile trap er naar toe, en natuurlijk een kabelbaan. Bovenop een hoop gezien van wat ooit een stad was die voor jaren zelfvoorzienend kon zijn en genoten van het prachtige uitzicht over de Dode Zee, tevens mijn volgende stop.
Die avond heerlijk “gezwommen” in de Dode Zee, een van mijn raarste ervaring ooit. Het water is erg warm, vertoont kleine rare rimpelingen als je het beweegt en wat je ook doet, je blijft altijd voor de helft boven water. Het mooiste is wanneer je in het water zit zoals je dat normaal doet, met je benen naar beneden, want vroeg of laat komen ze voor je of achter je toch gewoon weer omhoog.
De nacht hebben we doorgebracht op het (keiharde) strand van de Dode Zee. Nachtrusttechnisch een niet aan te raden ervaring, maar dat we daardoor de zon achter de bergen vandaan konden zien komen al drijvende in de Dode Zee maakte alles goed.
De tweede dag hebben we doorgebracht in Ein Gedi National Park. Een park vol rotspartijen, prachtige vergezichten en een enkele waterval. Afijn, meer ga ik er ook niet over zeggen, de foto’s zeggen toch veel meer.
Volgende week verwacht ik een radiostilte, want als het mee zit, zit ik dan in Jordanië!

  • 23 Juli 2014 - 12:59

    Rianne Rendering:

    Ha Erik,

    Mooie foto's! Fijn om te horen dat je het wel naar je zin hebt daar. En voor deze misschien ooit toekomstige bezorgde moeder misschien nóg wel beter om te horen: fijn dat je weinig merkt van de onrust. Moest wel ff aan je denken toen ik het Israëlisch grondoffensief groots in het nieuws voorbij zag komen.

    Heel veel plezier nog! Tot wanneer blijf je ook alweer?

    Groetjes,
    Rianne

  • 23 Juli 2014 - 14:52

    René:

    Hoi Erik,

    De melding via de mail werk nu, dus ik verwacht een hoop reacties.

    Inderdaad mooie foto's, maar hebben jullie de zon's opkomst wel gezien, want volgens mij kijken jullie de andere kant op!?

    Wat zijn de bezienswaardigheden in Jordanië of merk je dat volgende week wel?
    In ieder geval veel plezier daar.

  • 24 Juli 2014 - 10:54

    Erik Bruin:

    Hee Rianne!

    Haha, ik moet zeggen dat ik het me best kan voorstellen: jij als bezorgde moeder. Niet verkeerd overigens. ;)

    13 september is mijn vlucht terug (althans, als mijn luchtvaartmaatschappij dan weer naar Tel Aviv vliegt), dus dat duurt nog wel even.

    Groeten

  • 24 Juli 2014 - 10:56

    Erik Bruin:

    Hee pap,

    Ik plan nu een beetje wat we gaan zien in Jordanië, maar iig de oude stad Petra. (Google maar even, dan is het gauw duidelijk waarom.)

    Groeten

  • 24 Juli 2014 - 11:40

    Wilma:

    Hee Erik

    Ik dacht al dat je naar Petra wil.
    Heb de foto's van Els en Ronald gezien toen die er waren. Erg mooi.
    Geniet maar van alles. En die terugvlucht komt wel weer.
    Dag lief kind.

    Groetjes, mama

  • 31 Juli 2014 - 10:41

    Anita:

    Hoi Erik,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je gelukkig weinig merkt van alle toestanden in het land.
    prachtige foto's. Geniet ervan. je hebt de kermis hier vast niet gemist!!!ha ha

    groetjes Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 5506

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 13 September 2014

Stage in Nablus

Landen bezocht: