The Jordan adventure - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Erik Bruin - WaarBenJij.nu The Jordan adventure - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Erik Bruin - WaarBenJij.nu

The Jordan adventure

Blijf op de hoogte en volg Erik

04 Augustus 2014 | Jordanië, Petra

Na drie weken “stage”, was het afgelopen week vakantie. Ramadan zit erop dus voor de mensen hier betekent dat eten met familie (als een soort kerstmis) en voor ons is het een mooie kans om te reizen.
Via Eilat, waar het buiten blafheet, maar het Rode Zee-water lekker koud is, vertrokken we naar Jordanië. “We” is in dit geval Lea, Heiner (2 Duitsers) en ik. Na Aqaba te zijn gepasseerd reden we door een totaal desolaat gebied naar Petra, één van de zeven moderne wereldwonderen. En ik weet nu waarom: in zandsteen uitgehakte gebouwen van ongekende grote in een prachtig woestijngebergte. Totaal niet te omschrijven zo mooi en ook eigenlijk niet in foto’s te vatten, maar ik heb hieronder toch een poging gedaan.
Na hier twee dagen van 8 tot 6 te hebben rondgewandeld, was het tijd voor wat anders en vertrokken we naar de hoofdstad Amman. Een erg fijne stad, waar je je als westerling totaal op je gemakt voelt, maar waar toch een andere sfeer hangt dan in de gemiddelde westerse stad.
In Amman hebben we de Citadel bezocht en het Romeinse theater, waar we spontaan werden getrakteerd op een optreden. Ook hebben we nog een uitstapje gemaakt naar de oude Romeinse stad Jerash. (Wederom geldt, de foto’s zeggen veel meer dan mijn woorden.)
Zaterdagochtend was het alweer tijd om terug te keren. Net als vele Palestijnen gingen we over de Allenby Bridge en dat hebben we geweten ook. Aan de Jordaanse zijde was er niet veel aan de hand, maar aan de Israëlische zijde loop je van rij naar rij en van paspoortcontrole naar paspoortcontrole. Afijn, 6 uur later waren we er door en het einde van de dag waren we weer heerlijk terug in Nablus. En ik moet zeggen, dat dat, nu ik een weekje weg ben geweest, toch wel als thuis begint te voelen.
Ik ben benieuwd wat ik denk van Anna Paulowna en Utrecht in september!

• 04 Augustus 2014 - 13:17

Vivian:

Hoi Erik,

Erg leuk om je verhalen te lezen.
    De foto's zien er inderdaad al indrukwekkend uit, moet in het echt wel heel bijzonder zijn!
    Veel plezier nog daar!

Groetjes Vivian en Niek

• 04 Augustus 2014 - 13:49

René:

Hoi Erik,

Helemaal met Vivian & Niek eens, weer een leuk verhaaltje met zeer indrukwekkende foto's.
    Niet teveel thuis gaan voelen daar, want we willen wel dat je terugkomt (Komt vast goed met een onvergetelijke bruiloft in september op de kalender.).

Groeten,
    René.