Weekendje Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Erik Bruin - WaarBenJij.nu Weekendje Tiberias - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Erik Bruin - WaarBenJij.nu

Weekendje Tiberias

Blijf op de hoogte en volg Erik

15 Juli 2014 | Israel, Tiberias

Goed, vandaag eerst maar een stukje over de situatie hier (voor de bezorgde moeders onder ons). Eigenlijk valt er niet meer over te zeggen dan rustig. Alle beschietingen over en weer vinden plaats in en rond de Gaza-strook (aan de andere kant) en hier zie je daar, behalve in het nieuws, niks van. Je merkt wel dat het anti-Israël-sentiment onder de Palestijnen hier stijgt en dat ze zich erg verbonden voelen met de mensen in Gaza, maar, in tegenstelling tot wat ik verwachtte, uit zich dit nog totaal niet in onrust. Voor mij is er dus niks aan de hand, behalve dat het je natuurlijk wel bezig houdt en dat het erg pijnlijk is om geen antwoord te hebben wanneer medestudenten je vragen: “Waarom doen jullie [de EU] niks?”.
Maar goed, genoeg daarover, nu de leuke dingen. Alhoewel, leuke dingen, afgelopen donderdag zat ook ik natuurlijk met een enorme kater voordat ik voor het weekend naar Tiberias vertrok (en dat in een land zonder alcohol). Tiberias is een stadje aan de zee van Galilea waar je rustig een paar dagen kan vertoeven. Hoewel er niet al te veel te doen is, ziet het er uit als een toeristisch centrum met hotels, een brede promenade en winkeltjes met troep. Alleen dan, op een paar dronken Russen na, zonder veel toeristen. Kortom: een soort Cherso buiten het hoogseizoen. Zelf heb ik er dan ook niet veel meer gedaan dan drie keer per dag zwemmen in het heerlijke warme zoete water en mijn rug verbranden.
Zaterdagavond kwamen we weer terug en kon ik mooi nog even Oranje Brazilië zien oprollen alvorens er weer een nieuwe, niet al te intensieve, werkweek voor de deur stond.

  • 15 Juli 2014 - 15:31

    René:

    Hoi Erik,

    Ook voor een on(?)bezorgde vader wel fijn om te horen.
    Hoe komen die Russen dronken zonder alcohol?
    Heb je de finale nog gekeken met je Duitse mede-stagaires? Ik ben in ieder geval in slaap gevallen tijdens de 1e helft van de verlenging.

    Veel plezier verder.

  • 15 Juli 2014 - 19:24

    Wilma:

    Dankjewel Erik, dat je ook aan de moeders denkt.
    En fijn om te lezen dat je je daar wel vermaakt. Zonder dat je er moe van wordt,begrijp ik.

    Liefs, Wilmam

  • 15 Juli 2014 - 19:29

    Erik:

    Tja, dat is ook de reden dat we zo af en toe een weekendje Israël in moeten, daar is wel alcohol.
    Finale zeker nog gekeken. Samen met een hoop Duitsland-fans, dus dat was feest.

    Groeten

  • 23 Juli 2014 - 11:48

    Annet :

    Lieve Erik ,
    Fijn om af en toe even te lezen wat je zoal meemaakt en dat het goed met je gaat. Het lijkt me puur zo`n beleving daar in Israël.
    Je beschrijft het allemaal erg leuk. We wensen je daar nog veel succes en plezier! liefs tante Annet en ome Peter

  • 23 Juli 2014 - 12:10

    Erik Bruin:

    Bedankt!
    Het is inderdaad een hele belevenis. De volgende avonturen staan er alweer op nu dus. :)

    Werkt de mailinglist ondertussen eigenlijk? Want ik hoorde dat mensen zich daarvoor aangemeld hadden, maar dat ze geen mail kregen?

  • 31 Juli 2014 - 13:23

    Tinusbruin@live.nl:

    Mooi dat je het naar je zin hebt Erik.De groeten van Opa doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik

Actief sinds 09 Juli 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 5511

Voorgaande reizen:

03 Juli 2014 - 13 September 2014

Stage in Nablus

Landen bezocht: